preskoči na sadržaj

Osnovna škola Frana Krste Frankopana Osijek

1. a

Sat razrednika

Na Satu razreddnika u 1.a odjelu imali smo radionicu u sklopu projekta za Dan škole Jednaki, a različiti. Na početku sata smo odgledali kratki crtani film Ružno pače. Nakon toga smo razgovarali o našim osjećajima prema likovima u crtiću, po čemu smo mi međusobno slični, a po čemu različiti, zašto je dobro da smo različiti. Zatim smo izdvajali poruke i zapisivali na ploču. Na kraju sata su učenici oslikavali dio bijele majice likovima iz crtića i pisali poruku koju su izabrali.

Hrvatski jezik

U četvrtak, 6. 12. 2018. sveti Nikola je posjetio 1.a odjel. Njegov posjet i darivanje djece iskoristili smo i da na satu Hrvatskog jezika razgovaramo o darivanju, o tome kako nemaju svi iste mogućnosti, kako u darivanju trebamo biti skromni i kako druge možemo razveseliti i malim stvarima. U razgovoru smo došli do zaključka kako postoji mnogo darova koje možemo jedni drugima darivati besplatno. To smo prikazali na našim majicama.

Tjelesna i zdravstvena kultura

U utorak, 12. 2. 2019. smo na satu Tjelesne i zdravstvene kulture upoznavali plesove iz različitih zemalja. Iako nismo razumjeli riječi niti znali sve pokrete, to nas nije spriječilo da uživamo u glazbi i smišljamo neke svoje pokrete. Zaključili smo da je, iako smo različiti, glazba jezik koji razumiju svi ljudi.

Matematika

U ponedjeljak, 25. 2. 2019. smo na satu Matematike obrađivali uspoređivanje brojeva do 20. Povezali smo nastavnu jedinicu s projektom za Dan škole: Jednaki, a različiti. Razgovarali smo čega među ljudima treba biti više, a čega manje i kako možemo upotrijebiti znak jednakosti. Na ploču smo zapisali nekoliko prijedloga koje smo zatim oslikavali na našim bijelim majicama.

Engleski jezik

Na satu engleskog jezika upoznali smo dječaka Teda koji ne može razlikovati neke boje. Na majicama smo napisali u kojoj bi boji on i njemu slični ljudi vidjeli nas crtež.

Vjeronauk

Prvi razredi su na Vjeronauku  učili o Isusu. Pomagao je svima koji su pomoć trebali, a život je dao i za dobre ljude i za one koji su ponekad drugima činili zlo. Imao je srce za svakog čovjeka, bez obzira na razlike u mišljenju i ponašanju. Svi su mu bili važni. Nacrtali smo zato na maijce veliko srce i u srcu napisali SVI: svi su jednako važni.

Tjelesna i zdravstvena kultura

U utorak, 9. 4. 2019. smo na satu Tjelesne i zdravsrvene kulture razgovarali o važnosti vježbanja za naše tijelo. Pokušali smo vježbe, koje radimo na satu, povezati s našim projektom za Dan škole. Iz razgovora su proizašle neke nove, neobične vježbe:Sklekovi za nečiju hrabrost, Puzanje po švedskoj klupi međusobnog pomaganja, Bacanje osmijeha drugome i hvatanje zagrljaja i slično. Uživali smo te ideje prenijeti i na naše bijele majice.


1. b

Sat razrednika

Nakon razgovora o međusobnim razlikama u spolu, dobi, izgledu, razmišljanjima, odgoju i običajima, naveli smo i sličnosti među ljudima te na kraju promišljali o diskriminaciji (što je to diskriminacija, zašto se pojavljuje, do čega dovodi, kako istu spriječiti…).

Razgovor smo zaključili tolerancijom. Počevši od nas samih te našega razreda, dogovorom i pravilima. Odredili smo razredni znak međusobnog poštivanja i uvažavanja stavljanjem ruke preko ruke.

Engleski jezik

Na satu engleskog jezika upoznali smo dječaka Teda koji ne može razlikovati neke boje. Na majicama smo napisali u kojoj bi boji on i njemu slični ljudi vidjeli nas crtež.

Vjeronauk

Prvi razredi su na Vjeronauku  učili o Isusu. Pomagao je svima koji su pomoć trebali, a život je dao i za dobre ljude i za one koji su ponekad drugima činili zlo. Imao je srce za svakog čovjeka, bez obzira na razlike u mišljenju i ponašanju. Svi su mu bili važni. Nacrtali smo zato na maijce veliko srce i u srcu napisali SVI: svi su jednako važni.

Hrvatski jezik

Na satu Hrvatskog jezika obradili smo igrokaz Proljetno buđenje.Pričali smo kako su proljetnice kao i ljudi-svaka je posebna svojim izgledom i mirisom  na svoj način, no sve imaju nesto isto-navjesćuju: proljeće.


1. c

Sat razrednika

U projektu za Dan škole Jednaki, a različiti 16.11. na Satu razrednika gledali smo crtani film Ružno pače. Razgovarali smo o djeci koja su 
drugačija i kako ih trebamo prihvatiti i razumjeti.

Engleski jezik

Na satu engleskog jezika upoznali smo dječaka Teda koji ne može razlikovati neke boje. Na majicama smo napisali u kojoj bi boji on i njemu slični ljudi vidjeli nas crtež.

Vjeronauk

Prvi razredi su na Vjeronauku  učili o Isusu. Pomagao je svima koji su pomoć trebali, a život je dao i za dobre ljude i za one koji su ponekad drugima činili zlo. Imao je srce za svakog čovjeka, bez obzira na razlike u mišljenju i ponašanju. Svi su mu bili važni. Nacrtali smo zato na maijce veliko srce i u srcu napisali SVI: svi su jednako važni.

Tjelesna i zdravstvena kultura

I na satu Tjelesnog naučili smo da smo jednaki po svojim pravima u igri a različiti po svojim sposobnostima.

Likovna kultura

U projektu skole Jednaki a različiti" na satima Likovne kulture i Prirode i društva  ponavljajući i slikanući proljetnice i proljetno cvijeće naučili smo da je svaki cvijet različit i jedinstven i čini bogatstvo  prirode. I bogatstvo našeg razreda je različitost kao osnova ispjeha u  radu i učenju, pretvaranje negativmih stavova u pozitivne sto je i osnova ovog projekta i sto zelimo njime postići i naučiti.

Matematika

Na satu matematike naučili smo da zbroj ostaje isti ako pribrojnici zamjene mjesta, a i mi smo jednaki a različiti po svojim osobinama, uspjehu  u učenju i ponašanju. U 1.c razredu  prihvaćamo različitosti koje nas uče tolerantnosti kao temelju načela naše škole.

 


2. a

Sat razrednika

Uključili smo se u projekt Škole za Afriku i počeli s radom. Projekt tema za Dan škole nam je ove školske godine Jednaki a različiti, tako da smo odlučili ponekada ove dvije aktivnosti spojiti i proplesti jer su uistinu i povezane.

 Za početak smo pogledali lutkarsku predstavu Priča o Ani, koja je kod učenika pobudila zanimanje o djeci, ljudima različite boje kože, mjestu gdje oni žive i slično.

Učenici su zaključili kako različitosti među svima nama postoje, ali kako nisu sva djeca jednaka u ostvarivanju svojih prava koja bi trebala imati.

Izradili su majice od papira (tako smo i započeli projekt za Dan škole)  na kojima su prikazali djevojčicu iz Afrike, djevojčicu/dječaka iz Hrvatske i još neko dijete, s natpisom: Različiti, a jednaki. Time su željeli poručiti kako svatko od njih ima pravo na različitost: boju kože, vjeru, jezik, ali i jednakost : pravo na školovanje, obitelj, životne uvjete, i slično.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vjeronauk

Tko je moj bližnji? Na to pitanje  odgovoriti će vam lako 2. razred. U priči o milosrdnom Samarijancu pronašli su odgovor i napisali ga na svoje majice.

Likovna kultura
 
2. a je na satu Likovne kulture  u sklopu projekta za Dan škole dizajnirao razredni znak, po čemu smo različiti, a po čemu smo jednaki. Sadržaje smo povezali sa sadržajima Prirode i društva, u kojem proučavamo cjelinu Dijete i Zdravlje, a željeli smo u skupinama prikazati zajednistvo našega razreda, snagu, ljubav i sreću. Tako bi trebala sva djeca ovoga svijeta, ali nemaju svi jednake mogućnosti. Poslije smo u skupinama osmišljavali naš razredni znak te ga oslikali na naše bijele majice: zajedništvo i sloga u beskonačnost....

Hrvatski jezik

Ovaj smo tjedan obradili lektiru Grga Čvarak, Ratko Zvrko, Zbirka pjesama.
Svatko je od nas različit, a jednak. I baš je u tome čar. Budi jedinstven i svoj, prihvaćaj sve ljude oko sebe! To nam poručuje i Grga Čvarak, a učenici 2. a su na svoje majice napisali zanimljive poruke.
 
 
Tople i hladne boje u prirodi oko nas, proljetnice, vjesnici proljeća, korelacija Prirode i društva, Hrvatskoga jezika i Sata razrednika: projekt Jednaki, a različiti.
Iz LK tople i hladne boje, toplo hladni kontrast, jačina i cistoća boje, iz Hrvatskog jezika Grigor Vitez Najljepša boja, iz Prirode  i društva, proljeće, biljke, vjesnici proljeća sve to podržava naš stav da smo svi mi jednaki ali ipak lijepi u svojoj različitosti.
 
Engleski jezik
 
Svatko nešto može, svatko nešto zna. Po nečemu smo jednaki a po nečemu različiti i u tome je ljepota ovoga svijeta :-)
 
 

2. b

Sat razrednika

9. 11. prvi puta smo odijenuli bijele majice. Svaki učenik je na svoju bijelu majicu oslikao početno slovo svoga imena i nama bitan znak. Taj znak učenici su odabrali kao svoje obilježje.

Sveti Nikola - vrijeme darivanja

Šivajući jednake čizmice za sv.Nikolu svatko je razmišljao što bi u njoj želio ugledati. Neki su poželjeli najnovije tehničke novotarije a drugii slatkiš i sreću u obitelji.

Vjeronauk

Tko je moj bližnji? Na to pitanje  odgovoriti će vam lako 2. razred. U priči o milosrdnom Samarijancu pronašli su odgovor i napisali ga na svoje majice.

Engleski jezik
 
Svatko nešto može, svatko nešto zna. Po nečemu smo jednaki a po nečemu različiti i u tome je ljepota ovoga svijeta :-).
 
 
Na majice smo oslikali početno slovo svoga imena i nama bitan znak - naše obilježje.
 
 
Likovna kultura
 
Na satu Likovne kulture na različite načine smo gradili svoju sigurnu kuću.Svima nam je kuća bitna kao utočište.
 

Tjedan dana poslije imali smo gošću sa kojom smo razgovarali o sigurnosti i tada smo i nacrtali sigurnu kuću.

28. 2. - lektira

Na satu lektire radili smo pjesmu Grga Čvarak. Pronalazili smo osobine koje su zajedničke sa Grgom i one koje su svojstvene samo nama.

Matamatika

Razmisljajući o tablici mnozenja uočili smo da su isti brojevi djeljivi s više različitih brojeva. Djeljivost smo primjenili na fotografiji.(4×5 i 5×4.10×2 i 2×10).

 


2. c

19. 11. 2018. „Jednaki, a različiti“

Danas smo na satu Hrvatskog jezika odgovorili na pitanje Tko sam ja? Otkrili smo prijateljima što volimo raditi, u čemu smo osobito uspješni, u čemu bi im rado pomogli. Na Satu razrednika smo odredili svoj osobni znak. Učenici su na papir svakom učeniku iz razreda napisali  lijepu poruku. Tako smo započeli promišljanje o temi „Jednaki, a različiti“.

Sad znamo!!! Svi smo dragocjeni i jedinstveni. Svatko od nas je u nečemu dobar i nezamjenljiv. Želimo se bolje upoznati! Volimo kad smo zajedno. Rado pomažemo jedni drugima. Naša različitost je naše bogatstvo.

26.11.2018. „Osijek, grad koji volim“

U susret Danu grada Osijeka, danas smo Osijek doživjeli na brojne načine; Priroda i društvo - Upoznajemo svoje mjesto, Hrvatski jezik – Osijek grad koji volim, Likovna kultura -  Razglednica grada Osijeka, Glazbena kultura – Moj Osijek pun je sunca, Dom.

Što je Osijek nama? Osijek je naš grad, u njemu živimo, njega volimo! Iako smo mali, možemo svojim trudom i dobrotom prema svim ljudima čuvati naš grad. Mi smo ljepota našeg grada!

30. 11. 2018. „Prijatelj uvijek stoji uz mene“

Prijateljev dlan smo opcrtali na ramenu bijele majice jer znamo da je zagrljaj važan! Zagrljaj i prijateljska ruka na ramenu znači da nismo sami ni u dobru, ni u zlu. Sreća je kad znaš: Prijatelj uvijek stoji uz mene! Tu je kad ga trebam!

Ponekad nas mame iznenade s kolačima. Danas smo muffinima zasladili priču o prijateljstvu.

3. 12. 2018. „Ne rugaj se“

Hans Christian Andersen nas je s pričom Ružno pače potaknuo na razmišljanje kako je to biti različit od drugih. Naučili smo pjevati pjesmu ne rugaj se i dogovorili smo se da ćemo voditi kalendar dobrih djela.

Zapamtili smo!!! Kad je netko drugačiji od nas, ne smijemo mu se rugati, trebamo razumjeti da je teško biti drugačiji, trebamo ga prihvatiti, trebamo biti strpljivi i pružiti mu našu ruku prijateljstva. Mi znamo da je dobro srce važnije od ljepote.

10. 12. 2018. „Zlatna nit prijateljstva 6.c i 2.c“

Volimo susretati naše prijatelje iz 6.c razreda. Dobro je znati da i mi mali imamo zaštitu starijeg učenika. Danas smo u radionici Zlatna nit prijateljstva uživali u zajedničkom zlatovezu blagdanskih čestitki koje smo prodavali uoči Božića. Novac koji smo zaradili namijenili smo UNICEF-ovom projektu Škole za Afriku.

Tako i mi možemo pomoći da svijet bude ljepše mjesto za sve.

28.1.2019. „Ja imam, ti nemaš“

U knjizi Djeco laku noć književnice Ele Peroci otkrili smo vrlo osjećajnu i poučnu priču Ja imam, ti nemaš, o siromašnoj, bolesnoj djevojčici Tinki kojoj su se hvalisava djeca rugala zbog njenog siromaštva. Na bijeloj majici smo nacrtali jato ptica jer su sve one odletjele od hvalisavaca i sletjele su iznad kreveta skromne, dobre djevojčice Tinke.

Zaključili smo da su dobrota i plemenitost vrjedniji od bogatstva. Trebamo pomagati onima koji su siromašni.

4. 2. 2019. „Ravnopravnost spolova“

U udžbeniku iz Prirode i društva ima jedna strana koju okrenemo pa se smješkamo i pomalo rugamo jer su ispod naslova Dijete i zdravlje nacrtani dječak i djevojčica.

I da, jesmo različiti! Djevojčice vole jedno, dječaci vole drugo, ali mi nismo bili u potrazi za onim što nas razdvaja, bili smo u potrazi za onim što nam je zajedničko, što nas spaja.

Shvatili smo da i dječaci i djevojčice mogu voljeti i biti uspješni u istim aktivnostima. Shvatili smo da je svijet ljepši i zanimljiviji kada se susreću različitosti. Da, mi jesmo djevojčice, dječaci, ali na prvom mjestu smo prijatelji koji se zajedno igraju, brinemo jedni o drugima i pomažemo jedni drugima. 

5. 2. 2019. „Zajedno za bolji internet“

Dan sigurnijeg interneta obilježili smo kritički promišljajući o situacijama u kojima se našla Netica iz slikovnice Sigurni s Neticom. Crtali smo recept za bolji internet, zamišljali kako će izgledati pretraga na Google-u kada upišemo svoje ime za 20 godina, te pisali dobra digitalna djela.

Vodit ćemo brigu da ono što objavljujemo na internetu, naše riječi, snimke, fotografije nikoga ne vrijeđaju. Ako uočimo da netko nekog vrijeđa ili iskorištava, ako nam se za vrijeme našeg boravka na internetu javljanju nepoznate osobe trebamo nazvati 0800 606 606, broj koji služi za prijavu neželjenih i loših stvari na internetu. Kad već mnogi od nas koriste internet, onda se moramo potruditi da internet postane sigurnije mjesto za sve.

14. 2. 2019. „Vjeruj u ljubav“

Ljubav!  Kakve veze ima ljubav s jednakošću i različitošću? Ljubav ima bezbroj oblika; ljubav prema obitelji, ljubav prema prijateljima, ljubav prema prirodi, ljubav prema simpatiji... Ljubav je osjećaj koji donosi sreću svima. Kada ju daješ, ona ti se vraća. Ljubav je put prema sreći. Ona nam pomaže da prihvaćamo različitosti. Zato smo zajedno zapjevali pjesmu „Vjeruj u ljubav“.

25 .2. 2019. „Škole za Afriku“

Danas smo u mislima putovali u Afriku. Priča Stanari u slonu, o kojoj smo pričali na satu Hrvatskog jezika, nas je potaknula da više istražimo o životu slonova. Slonovi su vrlo pametne i osjećajne životinje od kojih možemo učiti kako se trebamo brinuti jedni o drugima. Na satu Likovne kulture smo crtali afričku masku i slušali smo tradicionalnu glazbu iz Afrike. Na Satu razrednika smo doznali o teškom životu i problemima naših vršnjaka u Africi. Gosti na satu su nam bili učenici dramske skupine 4.a razreda s kojima smo pjevali Pjesmu daleke zemlje. Zahvaljujući UNICEF-u znamo da i mi možemo pomoći, a zahvaljujući učiteljici Vlatki Benki Brkić smo sudjelovali kao mali svirači u igrokazu 4.a razreda. Igrokazom Pjesma daleke zemlje smo željeli poslati poruku da od djece u Africi koja žive jako skromno i teško možemo puno naučiti o brizi za bližnje, o poštovanju prirode, o sreći koja se krije u malim stvarima.

Engleski jezik
 
Svatko nešto može, svatko nešto zna. Po nečemu smo jednaki a po nečemu različiti i u tome je ljepota ovoga svijeta :-).
 
 

14. 3. 2019.  „Vrline i mane“ 

 „Što je takav?

Tko bi znao?

Čas je dobar,

čas je zao...“

Lektira koja nam se stvarno svidjela! Pjesnik Ratko Zvrko napisao je pjesmu Grga Čvarak i mnoge druge pjesme iz istoimene zbirke koje govore o dječjem životu, nestašlucima, igrama, radosti djetinjstva. Jako brzo smo shvatili da smo i sami kao Grga Čvarak. To nas je potaknulo na razmišljanje o svojim vrlinama i manama. Tako je nastala mala knjiga 2.c Naše vrline i mane koja nam treba biti podsjetnik da su naše vrline brojne, a nađe se i pokoja mana koju ćemo se truditi ispraviti.

            

12. 4. 2019.  „Boje prijateljstva“ 

U priči Boje prijateljstva prepirale su se boje koja je najbolja, najvažnija, najpotrebnija... Na kraju su shvatile da je svaka od njih stvorena za određeni zadatak, jedinstvena i različita od drugih, svaka potrebna ovom svijetu. Kada bi i jedna boja nedostajala, svijet ne bi bio potpun!

Tako je i svako od nas jedinstven, neponovljiv, važan, potreban i vrijedan poštovanja.

„Duga je znak nade i mira za bolje sutra. I tako kad god jedna lijepa kiša umije lice svijeta, a duga se pojavi na nebeskom svodu sjetimo se cijeniti i poštivati jedni druge.“

Boje zajedno grade prekrasnu dugu, a ljudi čvrsta prijateljstva.


3. a

Hrvatski jezik

Prvu fazu školskog projekta - oslikavanje majica, proveli smo na satu hrvatskog jezika. Motivacija nam je bila priča Kuća, Milene N. Kramer. Razgovarali smo o priči, pjevali  pjesmu Himna zadrugara, a zatim oslikavali bijele majice. Učenici su s veseljem i vrlo kreativno pristupili zadatku. Ne mogu dočekati kada će moći odjenuti majice i pokazati  uradak  drugim učenicima.

 

Jednaki, a različiti s Hlapićem i Gitom u 3. a

Hlapić i Gita bili su naši ovotjedni „gosti“. Promišljali smo o njihovom putovanju, avanturama tijekom putovanja,dobrim djelima koja su učinili, njihovim sličnostima i razlikama. Jednaki, a opet  različiti ostavili su nam mnogobrojne poruke koje smo prenijeli na naše bijele majice.

Likovna kultura                                                                                                         

U ponedjeljak, 4. ožujka 2019. na satu Likovne kulture na bijele majice nacrtali smo svoj osobni znak. Ideju smo dobili na satu Prirode i društva učeći o prošlosti našeg kraja i o poznatim osobama. Svaki učenik je osmislio i nacrtao svoj znak.

Vjeronauk
 
U trećim razredima na Vjeronauku smo učili kako se Duh Sveti spustio u obliku plamenih jezika na apostole. Svi su tada primili dar govora. Različiti narodi koji su govorili različitim jezicima bili su kao jedno: razumio je svatko svakoga kao da govori na njegovom maternjem jeziku. Na majice smo označili plamenčiće i upisali riječ JEDNO. Različiti narodi bili su kao JEDNO u svojoj vjeri.
 
 

MATEMATIKA – jedna ravna crta, a mnogo mogućnosti

Radeći geometrijske sadržaje na satu Matematike učenici su zaključili  da su ravne crte iste, ali opet različite. Točke na pravcu, čine tu ravnu crtu polupravcem ili dužinom. Više pravaca siječe se u jednoj točki, a svaki je pravac različit. Učenici su imali zanimljive poruke koje su ispisali na majice. JEDNA TOČKA, A BEZBROJ MOGUĆNOSTI!

Engleski jezik

“What do cats look like?” naslov je lekcije u kojoj smo naučili opisati mačke, ali i ljude. Mnoštvo riječi koje smo upotrebljavali u opisima ukazuju  kako na raznolikost naših ljubimaca tako i nas samih.


3. b

Hrvatski jezik

Na satu Hrvatskog jezika smo započeli s oslikavanjem naših bijelih majica. Temu Dana škole "Jednaki, a različiti" obradili smo kroz našu lektiru za mjesec siječanj, Vlak u snijegu. Razgovarali smo općenito o jednakostima i različitostima između nas, a onda smo to primjenili putem lektire. Na majicu smo oslikali vlak a ispod vlaka ime naše zadruge, kao što su i likovi iz lektire, te smo napisali poruku koju su učenici izabrali od 5 poruka koje smo napisali na ploču.

Sat razrednika

Pod Satom razrednika gledali smo animirani film Čarobnjakov šešir. Nakon filma, maštali smo o tome da mi imamo čarobnjakov šešir i što bi se sve našlo u njemu. Našu maštu oslikali smo na bijele majice tako što smo nacrtali čarobnjakov šešir, a u njemu svatko svoju maštu. Ispod šešira smo napisali poruku "Po mašti smo različiti, ali i jednaki".

Priroda i društvo

Iz Prirode i društva radili smo Desetljeće, stoljeće i tisućljeće te smo naše bijele majice oslikali na tu nastavnu temu. Na majice su svi napisali 2009. jer su svi jednaki po tome što su 2009. godine rođeni, a ispod majice su napisali svoje ime, datum rođenja (bez godine rođenja) i vrijeme u koje su rođeni, a po tome su različiti.

Vjeronauk
 
U trećim razredima na Vjeronauku smo učili kako se Duh Sveti spustio u obliku plamenih jezika na apostole. Svi su tada primili dar govora. Različiti narodi koji su govorili različitim jezicima bili su kao jedno: razumio je svatko svakoga kao da govori na njegovom maternjem jeziku. Na majice smo označili plamenčiće i upisali riječ JEDNO. Različiti narodi bili su kao JEDNO u svojoj vjeri.
 
 
Matematika
 
Svaki učenik je nacrtao dužinu duljine u centimetrima, a duljina dužine je bila njegov redni broj u e-dnevniku. Dužinu su označili točkama koje su bili njihovi inicijali (početno slovo imena i prezimena). Jednaki smo po tome što smo svi dužina, ali dužina različitog naziva i različite duljine.
 
 

Engleski jezik

“What do cats look like?” naslov je lekcije u kojoj smo naučili opisati mačke, ali i ljude. Mnoštvo riječi koje smo upotrebljavali u opisima ukazuju  kako na raznolikost naših ljubimaca tako i nas samih.

Glazbena kultura

Pod satom Glazbene kulture igrali smo glazbene igre i ponovili pjesmicu Proljeće u srcu. Na bijele majice oslikali smo crvenom bojom srce jer smo jednaki po tome što svi volimo proljeće, a u srcu različitim bojama napisali PROLJEĆE. Ispod natpisa PROLJEĆE nacrtali smo jedan motiv koji prikazuje proljeće. Različiti smo po tome jer svatko iz različitog razloga voli proljeće.

 

Tjelesna i zdravstvena kultura

Na satu Tjelesne i zdravstvene kulture zaključili smo da smo jednaki po tome što svi volimo sport, a različiti po vrsti sporta koju treniramo. Svatko je na svoje majice oslikao logo svog kluba u kojem trenira određeni sport. Nakon što smo nacrtali logo na majice, tko je htio, izveo je malu, kratku demonstraciju kako bi nam pokazao što se radi u njegovom klubu.

Posljednje oslikavanje bijelih majica! Svi JEDNAKO, s nestrpljenjem iščekujemo Uskrs pa smo na bijele majice oslikali RAZLIČITE, šarene pisanice.

3. c

Sat razrednika

Na satu razrednika učenici 3.c razgovarali su o školskom projektu „Jednaki, a različiti“  gdje su iznijeli svoje ideje i prihvatili prijedlog o nošenju bijelih majica koje će oslikati na nastavnim predmetima. Učenici su s radošću i ponosom obukli svoje majice koje su nosili taj dan.

Hrvatski jezik

Na satu Hrvatskog jezika temu za Dan škole „Jednaki, a različiti“ odradili smo kroz našu lektiru Mate Lovraka Vlak u snijegu. Razgovarali smo o različitostima između gradske i seoske djece i došli do zaključka da smo mi svi samo djeca. Na poleđini naših bijelih majica oslikali smo vlak i napisali zajedničku poruku: „Zajedništvo je rješenje za mnoge probleme“.

Glazbena kultura

Na satu Glazbene kulture pjevali smo ljubavne pjesme i pisali pismo dalekom prijatelju. Poslali smo im zajedničku poruku: “Ljubav neka te grije“. Na majicama smo oslikali krug s porukom Jednaki, a različiti, gdje smo riječ jednaki napisali jednom bojom, a riječ različiti s više boja.

Roditeljski sastanak

Na roditeljskom sastanku upoznala sam roditelje s projektom Dana škole „Jednaki, a različiti“. Roditelji s učenicima sudjelovali u oslikavanju bijelih majica i na taj način doprinijeli zbližavanju s drugim roditeljima i ostalim učenicima.

Vjeronauk
 
U trećim razredima na Vjeronauku smo učili kako se Duh Sveti spustio u obliku plamenih jezika na apostole. Svi su tada primili dar govora. Različiti narodi koji su govorili različitim jezicima bili su kao jedno: razumio je svatko svakoga kao da govori na njegovom maternjem jeziku. Na majice smo označili plamenčiće i upisali riječ JEDNO. Različiti narodi bili su kao JEDNO u svojoj vjeri.
 
 

Engleski jezik

“What do cats look like?” naslov je lekcije u kojoj smo naučili opisati mačke, ali i ljude. Mnoštvo riječi koje smo upotrebljavali u opisima ukazuju  kako na raznolikost naših ljubimaca tako i nas samih.

 

Matematika

Na satu Matematike rješavali smo različite zadatke koji imaju ista rješenja. Došli smo do zaključka kako rješavajući različite matematičke zadatke možemo doći do istih rješenja, tako i naše različite ideje mogu voditi do zajedničkog cilja - činiti dobro drugima.


4. a

Matematika

Na satu matematike rješavali smo računske priče koje su nas upozorile na diskriminaciju između mogućnosti školovanja afričkih dječaka i djevojčica i djece općenito.

Zadatak je bio prikazati promicanje jednakosti matematičkim izrazima.

Priroda i društvo

Svi već odavno znamo da je sunce jedan od uvjeta života na Zemlji. Nakon što smo to još jednom ponovili i utvrdili pokušali smo simbolom sunca prikazati da smo pod njim svi jednaki ali ujedno i različiti te smo ga stoga obojali našim bojama tolerancije.

Glazbena kultura

Na glazbenom smo radili note. Na majicama smo nacrtali crtovlje i note različitih boja. Radili smo to jer su note jednake a različite.

Vjeronauk

Obrađujući temu Isusova ljubav prema djeci, govorili smo koliku im je pažnju poklanjao što nije bila praksa tog vremena. Upoznali smo se i s pravima djece, te smo neka prava napisali i nacrtali u srca na bijelim majicama.

Likovna kultura

Bijeli golub, kao simbol mira, sletjeo je i na naše majice. Njime smo željeli poručiti kako mir počiva na toleranciji i poštovanju različitosti.

Goluba smo izradili tehnikom karton tisak i odlično se zabavili.

Njemački jezik

Stara poslovica glasi “Odijelo čini čovjeka “ (Kleider machen Leute.). Znači li to da smo vrijedni onoliko koliko vrijedi odjeća koju nosimo? Sigurno ne!

Hrvatski jezik

Na satu Hrvatskog jezika radili smo indijansku legendu Kako su nastale rase. Ona nas je potakla da zaključimo kako među rasama svijeta ima mnogo razlika ali da nas one obogaćuju i još više nas učvršćuju u uvjerenju da različitost treba njegovati i čuvati jer nas ona vodi do jednakih prava za sve.

Tjelesna i zdravstvena kultura

Netko sporo trči, netko brzo pliva, netko je vješt s loptom, drugi sa vijačom. Sve naše vještine ne čine nas manje ili više vrijedima već samo različitima od drugih jer lijepo je biti različit u jednakosti.


4. b

Crtanjem na majicama znakova za sporazumijevanje gluhonijemih osoba dobili smo svoje ime. Na taj način smo prikazali da prihvaćamo različitost,a učenjem znakovnog jezika pomoglo nam je da bolje razumijemo osobe oštećena sluha.

Vjeronauk

Obrađujući temu Isusova ljubav prema djeci, govorili smo koliku im je pažnju poklanjao što nije bila praksa tog vremena. Upoznali smo se i s pravima djece, te smo neka prava napisali i nacrtali u srca na bijelim majicama.

Glazbena kultura

Na satu Glazbene kulture crtali smo note različite boje, veličine, oblika. Shvatili smo da su sve jednako vrijedne i divno zvuče. Bez jedne ne može biti glazbe. Iste a različite.

Likovna kultura

 Svi, barem jednom na godinu, poželimo biti netko drugi. Tako su učenici za vrijeme maškara naslikali lik koji bi željeli biti. Ispod maske su isti, a s njom drugačiji.

Priroda i društvo

Čovjek - to sam ja

Da svi ljudi na svijetu imaju ista prava bez obzira na rasu ili vjeru učenici su prikazali slikajući djecu različitih rasa s porukom JEDNAKI, A RAZLIČITI.

MATEMATIKA

Na satu matematike obrađivali smo gradivo o trokutima. Trokuti su različiti ali svi imaju iste dijelove. Učenici su naslikali trokute i na različitim stranicama napisali različite lijepe želje.


Priloženi dokumenti:
viber image2.jpg
viber image3.jpg


4. c

Listopad:

* bijela majica - na uvodnom Satu razrednog odjela jednaki smo bili u predlaganju ideja, a različiti u raznolikosti ideja koje smo iznosili, a bijela majica bila je početak našeg projekta

Studeni:

* romobil - na satu Tjelesne i zdravstvene kulture naša različita motorička znanja i dostignuća ujedinio je i izjednačio romobil. Prijevozno sredstvo koje rado prakticiramo učinio je sat zabavnim i nezaboravnim 

* glagoljica  - na satu Hrvatskog jezika ujedinjeni smo bili u istraživanju glagoljice, a različiti u ispisivanju svog imena i prezimena koji su samo naš osobni identitet

 
Veljača:
 
* Valentinovo- na satu  Likovnog ujedinjeni smo naglasili važnost ljubavi prema simpatiji, prijateljima, obitelji... Različiti smo bili u realizaciji likovnog problema i likovnog motiva srce.
 

Glazbena kultura

Na glazbenom smo radili note. Na majicama smo nacrtali crtovlje i note različitih boja.Radili smo to jer su note jednake a različite. Jedva čekam Dan škole da nosim majicu.

         Dunja Vuzem 4. c

 
 
Vjeronauk

Kroz temu Isusu je važan čovjek upoznali smo kolika je Isusova ljubav prema čovjeku bez obzira na različitosti i zakone toga vremena. Poruku i primjer Isusove ljubavi prema čovjeku napisali smo i nacrtali u srca na bijele majice.
 
ožujak
 
*vaga - ova sprava svima znana, ujedinila nas je na satu Matematike, tako što smo vaganjem vlastite tjelesne težine/mase procjenjivali i zaokruživali istu na višu ili nižu deseticu. Razlikovali smo se u procjenama naše tjelesne mase. Zaključak- zdravo se i raznoliko hraniti i aktivniji biti!
 
*KAHOOT - ovaj oblik zabavnog  načina učenja podijelili smo na satu PID s našim roditeljima. Ujedinjeni smo bili u druženju i zabavi, a različiti u odgovorima i brzini reagiranja na postavljena pitanja. Najvažnije je bilo nezaboravno, zajedničko druženje s našim roditeljima!
 

Produženi boravak

18. rujna 2018.

Aktivnost:  „Upoznajmo se malo bolje“

Učenici sjede u krugu držeći se za ruke. Jedan po jedan govore učeniku pored sebe nešto lijepo što su o njemu zapazili i upućuju mu neku lijepu poruku uz osmijeh. Kad je krug poruka završio u jednom smjeru, kreće u suprotnom.  Važno je da svatko primi kompliment i lijepu želju te se osjeti dobro i zadovoljno zbog toga.

19. rujna 2018.

Aktivnost: Ružno pače

Učenicima puštamo priču „Ružno pače“. Nakon slušanja pitamo ih: što su čuli, što se dogodilo s ružnim pačetom, zbog čega su ga odbacivali, po čemu se sve možemo razlikovati, po čemu smo slično svi mi u boravku, a po čemu različiti, što je lijepo u tome što smo svi različiti, kako bi izgledalo da smo svi isti, zašto netko ismijava drugoga zbog različitosti, što bi mu poručili, kako možemo pomoći onome tko je drugačiji.

 

27. rujna 2018.

Aktivnost: Obilježavanje međunarodnog dana gluhih (zadnja subota u rujnu)

S učenicima razgovaramo o osobama koje ne čuju i slabije čuju. Upućujemo ih na to da takve osobe koriste znakovni jezik. Pokazujemo im spotove na znakovnom jeziku koje smo snimili prethodnih godina. Učimo nekoliko osnovnih pojmova te abecedu na znakovnom jeziku.

10. listopada 2018.

Aktivnost: izrada Memori kartica na temu znakovne abecede.

Učenici izrađuju kartice, potom ćemo ih plastificirati i zajednički izraditi kutiju za njihovo odlaganje.

16. listopada 2018.

Aktivnost: Obilježavanje Dana bijelog štapa

S učenicima igramo igru – slijepi miš. Učenici stoje u formaciji kruga. Na znak učenici se kreću poput kola te na znak staju. Učenik koji je u sredini kruga s povezom na očima dolazi do jednog od učenika iz kruga te opipom pokušava odgonetnuti o kome se radi.

S učenicima razgovaramo o slabovidnim i slijepim osobama, o poteškoćama s kojima se susreću, načinu na koji im možemo pomoći. Pokazujemo im na koji se način vodi slijepa osoba te kako samostalno hodaju. Koristit ćemo povez za oči te bijeli štap, a sudjelovati mogu oni učenici koji to žele. Pokušat ćemo učenicima barem na trenutak približiti kako izgleda mogućnost  kretanja slijepe osobe u realnim uvjetima. Na taj način senzibiliziramo i educiramo sve učenike i za probleme i posebnost slijepih osoba.

7. studenoga 2018.

Obrada teme: Tolerancija prema različitim osobama

Učenici će osmisliti što više asocijacija vezanih uz riječ tolerancija. Razgovarat ćemo o različitostima. Navedene riječi, učenici će učiti pokazati na hrvatskom znakovnom jeziku.

8. studenoga 2018.

Radionica: Prevencija nasilničkog ponašanja

Ishodi: promišljanje o načinima mirnog rješavanja sukoba, primjena naučenih vještina

Vježba semafor: razgovaramo s učenicima o tome što bi se dogodilo da u našem gradu nestanu semafori. Pitamo učenike čemu služe semafori. Koje pravilo-karakteristiku ima svako svjetlo na semaforu? Možemo li svjetla semafora upotrijebiti u školskim situacijama kada dolazi do sukoba među učenicima?

Podijelit ćemo učenike u pet skupina te svakoj skupini podijeliti radni listić na kojem će učenici prema pravilima-karakteristika i važnosti svake boje na semaforu imenovati radnje koje će im pomoći da sukob riješe mirnim putem. Po završetku zadatka svaka skupina će svoj uradak objasniti te pokazati ostalim učenicima.

16.studenoga 2018.

Aktivnost: Međunarodni dan tolerancije

Razgovaramo s učenicima na temu tolerancije. Postavljamo pitanja o tome tko su tolerantne osobe, jesu li oni tolerantni, zašto je važno biti tolerantan, kada i kako su prepoznali da je netko tolerantan i slično. Učenici izrađuju velike memorijske kartice na temu tolerancije. Kartice ćemo plastificirati i učenici će ih ubuduće moći koristiti za igru, ali i kao podsjetnik na ovu vrlo bitnu temu.

21. studenoga 2018.

Aktivnost: nastavak rada- tema Tolerancija

Učenici uz pomoć učiteljica režu od debljeg bijelog papira bijele majice. Učenici osmišljavaju i crtaju slova na majice. Majice od papira izlažemo na pano kao naslov i podsjetnik na projekt koji radimo.

Naši 'Produženci' vrijedno uče pjesmicu Dragana Lendića: 'Jednaki a različiti'  koju smo preveli na hrvatski znakovni jezik (u suradnji s udrugom za gluhoslijepe osobe 'Dodir') koju će prezentirati na Dan škole.  
 
Učenici u produženom boravku odradili su brojne pedagoške i kreativne radionice na temu tolerancije, nenasilja, predrasuda i stereotipa te poštivanja različitosti. Kao i svake školske godine nastavljamo njegovati tradiciju učenja hrvatskog znakovnog jezika čime nastojimo senzibilirati učenike za potrebe gluhih i slijepih osoba kao i svih ljudi koji se po nečemu razlikuju od nas.Cilj je poštivanje različitosti, empatija prema drugima, prihvaćanje drugih bez predrasuda. 
 
Učenica Ida Lužaić 1.c, samoinicijativno je na svoj simbolički slikovni način prikazala pjesmicu (recitaciju) koju marljivo učimo :-).
 
Učiteljice Marta Nikolin Horvat i Maja Vidović
 
Priloženi dokumenti:
IMG 4149.JPG
IMG 4382.JPG


Kalendar
« Rujan 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Nastavna satnica

Razredna nastava - online

Evo kako izgleda online nastava

Online knjižnica FKF

Školska liječnica