2014-01-16 19:35:00

Već treću godinu u nacionalnom projektu „Čitamo mi, u obitelji svi“

Putujući ruksak u našim obiteljima

Nakon uspješne provedbe projekta „Čitamo mi, u obitelji svi“ u prošle dvije godine, te obostranog zadovoljstva roditelja i učenika trećih razreda, projekt obiteljskog čitanja nastavlja se i ove godine. Novi "trećaši", nove knjige i drugi roditelji, već su od petka 6. prosinca uživali u obiteljskom čitanju...

Za više informacija kliknite "Opširnije"

I ove se godine nastavlja tradicija trećih razreda: čitanje u obitelji. Učenici tako razvijaju čitačke vještine koje su ključne za intelektualni, društveni i emocionalni razvoj te uvelike utječu na uspjeh u školi. Nakon što učenici u prvom razredu osnovne škole nauče čitati, jako je važno da im se ponudi zanimljiva literatura za čitanje. No, koje god aktivnosti učitelji i školski knjižničari poduzimali u svrhu poticanja čitanja, stvaranja navike čitanja i otkrivanja čitateljskih užitaka, sve su one vrlo ograničenog dometa ako učenici prikladne poticaje ne dobivaju i u svojoj obitelji. Razlog je u tome što učenici nižih razreda uče ponajprije oponašanjem, a sve do puberteta glavni su im uzori i autoriteti njihovi roditelji. Zato nema kvalitetnijeg poticaja i učinkovitije metode svladavanja tehnike čitanja, nego kad učenici svakodnevno gledaju svoje roditelje kako čitaju i kako uživaju o pročitanomu štivu.

Za svakoga ponešto

Projekt se sastoji od „putujućeg“ ruksaka s knjigama koji sadrži 8 knjiga različite tematike, različite vrste i za različite je dobne skupine kako bi se u zajedničko čitanje mogla zaista uključiti cijela obitelj. U ruksaku se nalazi i bilježnica u koju učenici upisuju mišljenje o onome što su pročitali i svoje dojmove. Ruksak u obiteljima učenika boravi od petka do srijede, nakon čega učenici razredu čitaju i prepričavaju dojmove s gostovanja ruksaka u njihovoj obitelji. Svaki razred ima različite knjige, no u istim kategorijama. A knjige koje su ove godine došle u našu obitelj u ruksaku moje seke Eme bile su Vitezovi i zamkovi (popularno pisana knjiga o povijesti i kulturi za djecu), Asterix i gladijator (strip), Vikinzi (popularno-znanstvena knjiga za djecu), Matilda i vještičji mačak (nelektirni roman za djecu), Mjesečari (roman za odrasle), Tinova pustolovine na tavanu, (slikovnica), Roditeljstvo se može učiti (priručnik za roditelje) i društvena igra Upoznaj sebe (za kvalitetno provođenje slobodnog vremena). Kao što vidite, u ruksaku se našla literatura za svakoga, mlađeg ili starijeg. „Pročitala sam 4 knjige i sve su mi se svidjele. Ovaj projekt bio nam je zanimljiv i poučan i uvijek ćemo ga se sjećati“, rekla nam je Ema Purgar. Cilj je ovog projekta steći naviku čitanja s obitelji koja će, nadajmo se, ostati u našim obiteljima. Na kraju, mi čitači, želimo poslati poruku drugima: Čitanje je važno i itekako može biti zabavno, samo morate pronaći nešto za sebe.

 

Dora Purgar, 7. a

3.a

3.b

3.c

Petak je. Emanuel predaje ruksak Emi.

 

 


Osnovna škola Frana Krste Frankopana Osijek